Tuesday, January 31, 2012

Selamat Tinggal Januari

Sekejap je dah nak meninggalkan bulan januari..macam tak percaya rasa macam baru je masuk tahun baru semalam tiba-tiba hari ni dah nak masuk bulan baru..so fast..bagi orang yang tidak menghargai masa memang betul-betul rugi!

time is money! hewhewhew (tu ayat businessman..cet T_T)

kalau budak-budak sekolah yang  bakal menduduki peperiksaan lagi la..nanti tau-tau je esok da nak start exam..waaa dasyat tu kalau tak prepaired..mahu nya menangis tak berlagu..blank masa exam..so study smart adik-adik!

eh..kenapa aku macam tak percaya ni...

da nak masuk setahun aku bekerja rupanya..ngeh3

berjaya juga aku mengharungi setahun ni..Alhamdulillah..syukur Ya Allah..terima kasih sebab beri aku kesabaran dan ketabahan dalam mengharungi seribu satu dugaan..almaklumla freshie..sedih woo

kadang-kadang bila terlalu stress tu rasa macam nak berhenti je..masa tu la terfikir kenapa la tak ada orang kaya yang nak melamar aku ni...( waaa ayat tak boleh bla kan budget muka lawa macam artis nak dipinang lelaki kaya??..hohoho)

so aku da jumpa satu solution yang boleh menghilangkan stress..mujarab juga la bagi aku..nak tau??

jeng jeng jeng...

BERIADAH..

serius..tak tipu..mula-mula rasa malas tapi bila dah try..berhasil la..

lagi best kalau pergi beramai-ramai...masa tu rasa fikiran tu lapang je..walaupun tiba-tiba jadi macam kanak-kanak riang sikit la..main kejar-kejar  dan yang paling best beriadah ni dapat la keluarkan peluh..boleh la kuruskan badan secara tak langsung..hehehehe +__-

p/s: walau apa pun yang kamu buat..stress tu memang WUJUD..so kena belajar cara menangani stress dengan bijak..so bila da terlalu stress berhenti sebentar pejam mata dan tarik nafas dalam-dalam..insya Allah

No comments:

Post a Comment