Tuesday, April 19, 2011

Lesen Owh Lesen!

OMG!!


Assalamualaikum wbt...

haloooo...hye ape khabar semua bloggez...semoga sentiasa berada dalam keredhaan-Nya...nak tau last 2 week nak dijadikan cerita..suatu petang yang nyaman lagi menyenangkan..ceh..

ok2...mase tu aku tengah check bill yang perlu di settlekn so aku pon tertengoklah..wah tertengok tak beragak..hoho ;) tertengok la aku punya lesen.. alamak expired 7/4..esok da 5/4..ermm takpe tanya ayah la...
ella : ayah lesen boleh renew kat pejabat pos kan??

ayah : boleh je

ella : tapi ella 1st time nak renew tau..boleh ke?

ayah : boleh le (dengan yakinnya)

so esoknya dengan penuh yakinnya aku tanya kat brother kat kaunter tu..sekali bila aku tunjuk lesen aku kat dia...

eh dik ni tak boleh renew kat sini,ni kena pergi JPJ ni..

alamak ai..macam mana ni..takpe-takpe..refer kat ayah lagi..

ayah pon bising la..await hang tak pergi pagi?? kalau tak boleh pergi JPJ petang! hambik ko..padan muke! lain kali tolong settlekan awal-awal ye..semua nak petang..see??

ok setelah melihat roster keje aku yang lambat lagi nak off so...mintak tolong adik aku yang handsome lagi segak tu renewkan..(-_-*)

then masa dia pergi tu tak tau pulak ayah ikut..hehe..(T__T)

TAPI...

dia call

abg chik : salam kak ni ayah nak cakap

ayah : ella ko tengok tak expired lesen ko bile?

ella : tengok la..7/4

ayah : memang la 7/4 tapi 7/4/2012

ella : OMG...sorry (Tssk)


p/s : moral of the story...jangan buat kerja last minute..tolongla alert...tolong BERDIKARI...

ok sekian, terima kasih..(+__+)

1 comment: